61

Re: Ливрееведение или хитрости/курьезы в схемах покраски реальных ВС

ok101 пишет:

из сентябрьского Airliners World:

- Олег, а ты выписываешь данный журнал? Я вот все думаю возобновить подписку, но все никак не соберусь. Перестал выписывать иностранные авиационные журналы по простой причине - не было времени их читать.



62

Re: Ливрееведение или хитрости/курьезы в схемах покраски реальных ВС

Сергей, спасибо за подборку Аэрофлота! Этот вообще мой любимый, первый самолет (ту-134 именно в такой ливрее) на котором я поднялся в воздух:
http://s23.postimg.org/fh1lkgdtj/1976_Tu134_VKO.jpg Давно уже намекаю Марату ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile выйти на Феникс с предложением выпустить 134-й в такой ливрее ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile

С уважением, Алексей.


63

Re: Ливрееведение или хитрости/курьезы в схемах покраски реальных ВС

MSX пишет:

Андрей, предлагаю дать Сергею (СВГ) звание и медаль авиационного эксперта нашего форума.

Поддерживаю! Двумя руками - ЗА! ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile

С уважением, Алексей.


64

Re: Ливрееведение или хитрости/курьезы в схемах покраски реальных ВС

Eugenius пишет:

- Олег, а ты выписываешь данный журнал? Я вот все думаю возобновить подписку, но все никак не соберусь. Перестал выписывать иностранные авиационные журналы по простой причине - не было времени их читать.

Неа. я его в pdf качаю. а не выписываю по одной простой причине: два года подряд я выписывал британский Classics & Sports Cars. Где-то четверть выпусков за каждый год были украдены. все мои просьбы присылать выпуски в непрозрачной упаковке остались без ответа. и деньги есть, я бы еще и Airports of the World выписал.
Сейчас у меня 8 выпусков за 2013 год, хочу купить что-то типа минипланшета, чтобы в метро читать Pdf-ки.
Если нужны, напиши в личку, передам.

Мои авиафото: https://fotki.yandex.ru/users/ok101/


65

Re: Ливрееведение или хитрости/курьезы в схемах покраски реальных ВС

А я предпочитаю бумажные издания - они как-то "вкуснее"  ../../extensions/custom_smilies_2/img1/laughing

Qantas Airways Ltd can trace its history back to 1920 when Queensland and Northern Territory Aerial Services was founded. On November 2, 1922, Qantas opened its first regular service between Charleville and Cloncurry. Qantas Empire Airways was founded in 1934 by Qantas and Imperial Airways to operate the Brisbane-Singapore section of the England - Australia route. The Commonwealth Government became the sole owner in 1947 when it purchased the BOAC and Qantas shareholdings and designated the company as the Australian flag carrier. Operations through to London via Singapore were begun in December 1947 and the airline started trans-Pacific services in 1954 when it took over the Sydney-Fiji- Honolulu-San Francisco-Vancouver route of British Commonwealth Pacific Air- lines (now Air New Zealand - the name was adopted in August 1967). (Flight Int-l 1977)
http://s12.postimg.org/61ms8s2u1/Qantas_Empire_Airlways_DC3.jpg  http://s12.postimg.org/gn2271jrt/Qantas_Empire_Airways_dh86.jpg

http://s21.postimg.org/menak13df/qantas_1959_b707_1959.jpg http://s21.postimg.org/hl3jf66vn/qantas_1975_b707_1975.jpg http://s21.postimg.org/5go9y6tzn/qantas_1997_b747_1997.jpg http://s21.postimg.org/i6siba1xv/qantas_1997_b747_1997_2.jpg http://s21.postimg.org/jbmkgnoer/qantas_1997_b767.jpg http://s21.postimg.org/8rcmy2jwz/qantas_2013_b737.jpg

B707-138 Из-за ненадежности двигателей под крылом размещали запасной в специальной гондоле!
http://s13.postimg.org/yz4zenfgz/qantqs_707_5_energ.jpg

Trans-Australia Airlines or TAA, (renamed Australian Airlines in 1986) was one of the two major Australian domestic airlines between its inception in 1946 and its sale to Qantas in September 1992 for the entire assets of Australian Airlines Limited, including regional subsidiaries. As a result of the 'COBRA' (or Common Branding) project, the entire airline was rebranded Qantas about a year later with tickets stating in small print 'Australian Airlines Limited trading as Qantas Airways Limited' until the adoption of a single Air Operator Certificate a few years later. At that point, the entire airline was officially renamed 'Qantas Airways Limited' continuing the name and livery of the parent company with the only change being the change of by-line from 'The Spirit of Australia' to 'The Australian Airline' under the window line with the existing 'Qantas' title appearing above. During its period as TAA, the company played a major part in the development of the Australian domestic air transport industry. The establishment of TAA broke the domestic air transport monopoly of ANA (Australian National Airways) in the late 1940s, and taking over the Queensland air network from QANTAS. It was also at the time TAA supported the Flying Doctor Service by providing aircraft, pilots and engineers to ensure every emergency was answered quickly. Qantas had also been instrumental in the formation of the Flying Doctor Service.

http://s24.postimg.org/rf7polrwx/taa_sunbirds_services_1968dc3_1968.jpg
http://s7.postimg.org/jlhnsu913/taa_1963_l188_1963.jpg http://s7.postimg.org/7v3qbgg8n/taa_1965_b727_mid_60.jpg http://s7.postimg.org/rs9nkez3r/taa_1969_b727_1969.jpg http://s7.postimg.org/xhpw4q59z/taa_1971_l188_1971.jpg http://s7.postimg.org/kg47evgvr/taa_1979_b727_1979.jpg http://s7.postimg.org/7eiip0shj/taa_1981_b727_1981.jpg
http://s7.postimg.org/807hl4njr/taa_1982b727_1982.jpg http://s7.postimg.org/b9lwrlbnb/taa_cargo_1984_b727_1984.jpg
http://s9.postimg.org/pijoapbez/australian_1987_b727_1987.jpg

B767 VH-TAD: TAA (1986) - Australian (1989) - Qantas (1994)
http://s17.postimg.org/h7hql0p3f/vh_tad_1988_taa_1986.jpg http://s17.postimg.org/s5t037dor/vh_tad_1989_australian_ailines_1989.jpg http://s17.postimg.org/80zfxqjuz/vh_tad_1994_qantas_1994.jpg

Qantas revived the Australian Airlines brand between 2002 and 2006 to serve the low-cost leisure market of visitors to and from Australia but using a full-service model, operating selected Qantas 767-338ERs - although the livery used was not that of the by the previous domestic operation.

http://s17.postimg.org/jankexzij/australian_2002_b767_2002_new.jpg


Сообщение добавлено: 27-10-2013 20:11:50

Ууу-п-с! Хотел исправить VT-TAD на VH-TAD, а все сдублировалось ../../extensions/custom_smilies_2/img1/blink Товарищи администраторы, можно попросить Вас убрать верхний вариант? Спасибо!



66

Re: Ливрееведение или хитрости/курьезы в схемах покраски реальных ВС

СВГ пишет:

А я предпочитаю бумажные издания - они как-то "вкуснее"  ../../extensions/custom_smilies_2/img1/laughing

Так кто спорит! А какой кайф полежать с бумажным журналом на диване!  ../../extensions/custom_smilies_2/img1/biggrin2  Если б нашелся какой-то способ доставлять сюда журналы, чтоб не крали! а то жалко выброшенных на ветер денег....  ../../extensions/custom_smilies_2/img1/sad
ну, а от меня пока современность - еще пара фото оттуда же - очень красивые ливреи норвежского чартерника Flynonstop и китайский Shandong - все таки в Китае сейчас очень много красочных ливрей.
http://s21.postimg.org/pi7b949qr/131027_Flynonstop.jpg http://s21.postimg.org/z1h02kx8z/131027_Shandong.jpg

Мои авиафото: https://fotki.yandex.ru/users/ok101/


67

Re: Ливрееведение или хитрости/курьезы в схемах покраски реальных ВС

У меня еще килограмм 15 осталось бумажных - Flight, Interavia, Awiation News, ATO. Кажется уже наизусть знаешь, а как влезешь - за уши не оттащишь!  ../../extensions/custom_smilies_2/img1/biggrin2



68

Re: Ливрееведение или хитрости/курьезы в схемах покраски реальных ВС

Подправил

рубеж 1431 штук в масштабе 1/200 и 165 штук в масштабе 1/400 преодолел ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile))


69

Re: Ливрееведение или хитрости/курьезы в схемах покраски реальных ВС

"Qantas"-одни из лучших ливрей,грамотный подход у них к этому делу,и, к моей радости ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile, Формулу-1 вниманием не обделяют ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile. Спасибо, Сергей!

С уважением, Алексей.


70

Re: Ливрееведение или хитрости/курьезы в схемах покраски реальных ВС

Прям как чешский хоккеист по фамилии Поспешил: VH-TAD не B767 a A300-600  ../../extensions/custom_smilies_2/img1/neutral

Сообщение добавлено: 29-10-2013 02:18:01

iceman пишет:

Сергей, спасибо за подборку Аэрофлота! Этот вообще мой любимый, первый самолет (ту-134 именно в такой ливрее) на котором я поднялся в воздух:
http://s23.postimg.org/fh1lkgdtj/1976_Tu134_VKO.jpg Давно уже намекаю Марату ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile выйти на Феникс с предложением выпустить 134-й в такой ливрее ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile

04 июля 1976 года на СССР- 65655 я летел из Внуково в Николаев и было мне всего 16 лет - глядя на фото просто мле-е-ю  ../../extensions/custom_smilies_2/img1/tongue



71

Re: Ливрееведение или хитрости/курьезы в схемах покраски реальных ВС

СВГ пишет:

04 июля 1976 года на СССР- 65655 я летел из Внуково в Николаев и было мне всего 16 лет - глядя на фото просто мле-е-ю  ../../extensions/custom_smilies_2/img1/tongue

А я с этой ливреей (борт, скорее всего, другой) 15 августа 1985 года, рейс Горький-Одесса, было мне 11 лет ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile Давайте уговаривать Марата вместе ../../extensions/custom_smilies_2/img1/biggrin2 на выпуск этой модели ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile  ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile  ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile !

Отредактировано iceman (29-10-2013 09:05:12)

С уважением, Алексей.


72

Re: Ливрееведение или хитрости/курьезы в схемах покраски реальных ВС

SABENA (код: IATA - SN, ICAO - SAB, Boeing - 29)
Sabena—Belgian World Airlines (Societe Anonyme Beige d'Exploitation de la Navigation Aerienne) was founded in 1923 as a successor to SNETA. Sabena developed a European network and later routes to and within the Congo (now Zaire). The airline has an extensive network in Europe and operates to the Middle East as far as Abu Dhabi; to the Far East via Bombay, Bangkok, Kuala Lumpur, J a k a r t a , Singapore, Manila and Tokyo; through Africa to Johannesburg, and to Montreal, New York, Guatemala City, Mexico City, Montevideo, Santiago and Buenos Aires in the Americas. Subsidiary companies are Sobelair, Transair International, Sogetel, Compagnie des Grands Hotels Africains and Compagnies Rwandaise d'Hotellerie et de Tourisme. (Flight Int-l 1977) After their bankruptcy in 2001, the newly formed SN Brussels Airlines over part of Sabena's assets in February 2002, which became Brussels Airlines merger with Virgin Express in March 2007.

http://s16.postimg.org/uytvof5pd/1_00_1949_DC3.jpg http://s16.postimg.org/ual15h6zl/1_01_1962_CONVAIR_440.jpg http://s16.postimg.org/3yg2zuhep/1_02_1994_B737.jpg http://s16.postimg.org/y1ulrsko1/1_03_1999_B737.jpg http://s16.postimg.org/wclijq4yp/1_04_1999_737.jpg

Delta Air Transport – DAT (код: IATA - OG, ICAO - DAT)
Delta Air Transport NV was formed in 1966 to operate air-taxi and charter services. Until July 1976 Delta was a subsidiary of Compagnie Maritime Beige but this company's holding (66-6%) was acquired by the general- aviation company Sotramat SA during that month. Remaining shareholding is held by KLM. Scheduled passenger services are operated linking Antwerp and Brussels with Amsterdam and Dusseldorf on behalf of KLM/NLM and Sabena. Charter flights to points in Europe and the Mediterranean area are also flown. (Flight Int-l 1977). It served a multitude of regional European destinations on behalf of Sabena during the 1990s and early 2000s.
http://s22.postimg.org/l34da81sd/2_DAT_01_DC3.jpg http://s22.postimg.org/4te77br4d/2_DAT_02_DC3.jpghttp://s22.postimg.org/5y89cpdl9/2_DAT_03_DC3jpg.jpg http://s22.postimg.org/jt6jv680d/2_DAT_04_dc4.jpg
http://s22.postimg.org/jzouc06j1/2_DAT_05_DC6.jpg http://s22.postimg.org/f4qjzzitp/2_DAT_06_F27.jpghttp://s22.postimg.org/5pfa0iq6l/2_DAT_07_F28.jpg

SN Brussels Airlines (код: IATA - SN, ICAO - DAT)
SN Brussels Airlines (SNBA) was a national airline of Belgium, which mainly operated from Brussels Airport. SNBA was the trading name of the Delta Air Transport. SNBA was a full-service airline, connecting Brussels with the rest of Europe. It also flew to Africa, continuing Sabena’s extensive network there. The airline merged with Virgin Express into Brussels Airlines which started operations on 25 March 2007.
http://s24.postimg.org/im7baj6y9/3_05_2007_SN_Brussels_BAE146.jpg

Virgin Express (код: IATA - SN, ICAO - VEX)                                   
Virgin Express started on 23 April 1996, when the Virgin Group bought the Belgian leisure airline EBA (EuroBelgian Airlines) and rebranded it into Virgin Express. It also took over EBA's fleet of Boeing 737's and has operated this type of aircraft ever since. The airline soon concentrated on low-budget scheduled flights out of its Brussels hub and became a major competitor for Sabena and later SN Brussels Airlines. In October 2004, the Virgin Group sold its assets to SN Brussels Airlines and both airlines were integrated into the parent holding company SN Airholding. On31 March 2006, SN Brussels Airlines and Virgin Express announced their fusion into a single company, named Brussels Airlines. The combined airline added long haul destinations and strengthened its position in Africa. SN Airholding won the bid to take over the virtually bankrupt Cameroon national airline, Cameroon Airlines.
http://s7.postimg.org/khu7ehnbr/4_01_EBA.jpg http://s7.postimg.org/4kvfhruxj/4_02_Virgin_Express.jpg

Brussels Airlines (код: IATA - SN, ICAO - BEL)
Brussels Airlines is the flag carrier airline of Belgium. It is headquartered on the grounds of Brussels Airport in Diegem, Machelen, Belgium, and is a subsidiary of SN Airholding and Lufthansa. It is the largest airline based in Belgium, operating to over 65 destinations in 20 European countries as well as long-haul flights to North America and East, Central, and West Africa. It operates charter services, maintenance and training of cockpit and cabin crew.
http://s11.postimg.org/yr441ihe7/5_06_Brussels_Airlines_A320.jpg

Сообщение добавлено: 31-10-2013 21:16:53

Aeroamerica (1973-1982) (IATA - EO, ICAO - AEO)
Organized in 1974 by Joel Eisenburg, Seattle-based Aeroamerica operated 11 Boeing 720s, plus a mix of 707 variants and even a DC-8 for a short period of time. The company was initially established as a charter operator and based a portion of its fleet in Berlin. However, scheduled service was begun in 1978 between Seattle/Tacoma and Spokane, followed by Seattle/Tacoma-Honolulu service. The 720s wore a variety of different liveries and occasionally assumed the titles of other companies for subcontract work. Succumbing to financial problems, Aeroamerica lost its operating certificate in June 1980. Some of its charters operated later under Jet Set's certificate, but the company shut down for good in 1982. Six of the remaining 720s were later broken up at Boeing Field, Seattle.
Fleet.
B707: N7521A (1978), N7522A (1978), N735T (1975), N793NA (1975), N714FC (1978), N431MA (1978), N705PA (1975), N402PA (1979), N404PA (1979)
B720: N7201U (1978), N7207 (1978), N303AS (1976), N302AS (1976), N1776Q (1974), N736T (1975), N734T (1975), N7219U (1975), N730T (1975) N731T (1976), N733T (1979)
DC8 N124AJ (1976)
BAC111 N5016 (1976)


http://s9.postimg.org/mca9i63t7/N730_T_B720_027_Aeroamerica_1978.jpg

N731T 1976 и 1979 в цветах Aeroamerica
http://s13.postimg.org/m36t3696r/N731_T_B720_027_ex_Aerpamerica_1976.jpghttp://s13.postimg.org/ixm7cyqkj/N731_T_B720_027_ex_Aerpamerica_1978.jpg

N733T 1974 (Tropicana/Aeroamerica)
http://s22.postimg.org/3jupxq3zh/N733_T_B720_027_Aeroamerica_Tropicana_1974.jpghttp://s22.postimg.org/i4bssjyy5/N733_T_B720_027_Aeroamerica_1974.jpg

Aeroamerica leased N734T with Thunderbird titles to Caesars World Resorts. Small Aeroamerica titles can be seen just forward of the registration number. 1975 and then full Aeroamerica’s scheme 1979.
http://s22.postimg.org/v66o9w23x/N734_T_B720_048_Aeroamerica_1975.jpghttp://s22.postimg.org/8roztnzcd/N734_T_B720_048_Aeroamerica_1979.jpg

N735T, N736T, N793NA, N1776Q
http://s23.postimg.org/toczx20o7/N735_T_B707_ex_Aeroamerica.jpghttp://s23.postimg.org/46uldgixz/N736_T_B720_027_Aeroamerica_1978.jpghttp://s23.postimg.org/5i2clxejr/N793_NA_b707_138_Aeroamerica.jpghttp://s23.postimg.org/6ydv42hgn/N1776_Q_B720_048_Aeroamerica_1977.jpg

N7207U, N7521UA, N7521UA
http://s11.postimg.org/lt29vwxhr/N7207_U_B720_022_Aeroamerica.jpghttp://s11.postimg.org/9gzdif9n3/N7521_UA_707_123_B_Aeroamerica_1979.jpghttp://s11.postimg.org/xw7ljh8jz/N7521_UA_707_123_B_Aero_America_1979.jpg

Aeroamerica operated former American Airlines BAC One-Eleven 401AK N5016 on European charter flights out of West Berlin's Tegel Airport during 1976
http://s10.postimg.org/5ftoi26yd/N5016_BAC111_Aeroamerica_1976.jpg



73

Re: Ливрееведение или хитрости/курьезы в схемах покраски реальных ВС

Сергей, спасибо,
Красивые, я про такую а/к даже не слышал. интересные у них рисунки на киле, мексиканский стиль, похоже.

Мои авиафото: https://fotki.yandex.ru/users/ok101/


74

Re: Ливрееведение или хитрости/курьезы в схемах покраски реальных ВС

Олег, в том океане разнообразия красок экзотики хватает , один зоопарк чего стоит ../../extensions/custom_smilies_2/img1/laughing



75

Re: Ливрееведение или хитрости/курьезы в схемах покраски реальных ВС

ok101 пишет:

Неа. я его в pdf качаю.

- а где ты эти самые pdf-ы берешь?

ok101 пишет:

Где-то четверть выпусков за каждый год были украдены. все мои просьбы присылать выпуски в непрозрачной упаковке остались без ответа.

- а у меня как раз обратный опыт: я года три выписывал Airliner World, AIR International и Airliners, и за это время при пересылке пропали всего лишь три журнала - при обращении в издательство все пропавшие выпуски мне выслали повторно и бесплатно.

ok101 пишет:

А какой кайф полежать с бумажным журналом на диване!

- а какой кайф лежать с авиационным журналом (или аналогичной книжкой) в ванне, при этом попивая пиво и покуривая сигарету! ../../extensions/custom_smilies_2/img1/biggrin2 Я так периодически во всяких отелях оттягиваюсь; жаль только, что гостиниц с ванными становится все меньше, а гостиницы, где можно курить, видимо, скоро вообще исчезнут.