61

Re: Интересные Авиафото, ветка № 2

Красивый и очень редкий А340-500.
http://s17.postimg.org/cr9jtd4wb/2521895.jpg



Re: Интересные Авиафото, ветка № 2

viktor пишет:

Красивый и очень редкий А340-500.
http://s17.postimg.org/cr9jtd4wb/2521895.jpg

Согласен с Вами Виктор. ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile

хотелось бы иметь данную модель в своей коллекции. ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile

"Хорошо летают только красивые самолёты"  (А.Н. Туполев)


63

Re: Интересные Авиафото, ветка № 2

Красочный А330 получился))
http://s1.postimg.org/j65m1y08b/2522399.jpg



Re: Интересные Авиафото, ветка № 2

viktor пишет:

Красочный А330 получился))
http://s1.postimg.org/j65m1y08b/2522399.jpg

значит модель не за горами  ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile подождем

"Хорошо летают только красивые самолёты"  (А.Н. Туполев)


65

Re: Интересные Авиафото, ветка № 2

Как правильно перевозить Ту-154: http://denokan.livejournal.com/86221.html

Фото и видео посадки американского беспилотного космического челнока Boeing X-37B: http://drugoi.livejournal.com/4033666.html. Еще ни один аппарат, пробывший на орбите столь долго - 674 дня, не возвращался на землю.



66

Re: Интересные Авиафото, ветка № 2

Одиночка пишет:

значит модель не за горами  ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile подождем

Не помешал бы такой в 1/200 от JC ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile

С уважением, Алексей.


67

Re: Интересные Авиафото, ветка № 2

Eugenius пишет:

Как правильно перевозить Ту-154: http://denokan.livejournal.com/86221.html

Why is there a warning symbol for radiation on the nose!? ../../extensions/custom_smilies_2/img1/blink

My collection at DiMA: http://www.diecastmodelaircraft.com/col … holm_flyer
My YouTube channel: http://www.youtube.com/user/MrFlightfan?feature=mhee

I don't always write in Russian, but when i do, i use Google Translate.


68

Re: Интересные Авиафото, ветка № 2

Flight fan пишет:

Why is there a warning symbol for radiation on the nose!?

- brief search at Airliners.net shows that most of Tu-154s have such a sign close to a nose cone, but not all of them. I would suppose this sign regards to locks of nose cone fairing under which the radar antenna is placed - the radar is definitely a source of radiation when activated.



69

Re: Интересные Авиафото, ветка № 2

А теперь арабская версия ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile
http://s18.postimg.org/x773qyipx/2523121.jpg



70

Re: Интересные Авиафото, ветка № 2

Eugenius пишет:

- brief search at Airliners.net shows that most of Tu-154s have such a sign close to a nose cone, but not all of them. I would suppose this sign regards to locks of nose cone fairing under which the radar antenna is placed - the radar is definitely a source of radiation when activated.

Oooh, okey. I've never noticed that before, actually. In fact i've never before seen it on an airliner.

However, though it may be unrelated, i did recently read that it was illegal to start the radar of a MiG-25 while on the ground because "it could kill a rabbit 100m away in seconds" or something like that. Could it be so that Russian, or Soviet, made radars are stronger on all aircraft so that's why they're warning about it?

My collection at DiMA: http://www.diecastmodelaircraft.com/col … holm_flyer
My YouTube channel: http://www.youtube.com/user/MrFlightfan?feature=mhee

I don't always write in Russian, but when i do, i use Google Translate.


71

Re: Интересные Авиафото, ветка № 2

Flight fan пишет:

However, though it may be unrelated, i did recently read that it was illegal to start the radar of a MiG-25 while on the ground because "it could kill a rabbit 100m away in seconds" or something like that. Could it be so that Russian, or Soviet, made radars are stronger on all aircraft so that's why they're warning about it?

- search and targeting radar Smerch A-2/A-4 of MiG-25 was really unique - it was based on tubes, not transistors, and its weight was around half a ton. First, it had to have super-long scanning distance to target long range AA missiles as primary role of MiG-25 was intercepting strategic bombers. Second, tubes had much better anti-jamming resistance, than transistors. Third, at attitude and speed MiG-25 flown, the skin of the plane got as hot as 250 - 300 C, and it was impossible to ensure necessary cooling of transistors. Fourth, electronics of any kind never was a strength of Soviet industry. ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile So I do not think someone hunted rabbits using Smerch A-2, but it really was prohibited to activate radar on the ground, so is with all other military planes. Civil planes simply do not need so powerful radars.



72

Re: Интересные Авиафото, ветка № 2

Eugenius пишет:

- search and targeting radar Smerch A-2/A-4 of MiG-25 was really unique - it was based on tubes, not transistors, and its weight was around half a ton. First, it had to have super-long scanning distance to target long range AA missiles as primary role of MiG-25 was intercepting strategic bombers. Second, tubes had much better anti-jamming resistance, than transistors. Third, at attitude and speed MiG-25 flown, the skin of the plane got as hot as 250 - 300 C, and it was impossible to ensure necessary cooling of transistors. Fourth, electronics of any kind never was a strength of Soviet industry. ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile So I do not think someone hunted rabbits using Smerch A-2, but it really was prohibited to activate radar on the ground, so is with all other military planes. Civil planes simply do not need so powerful radars.

Thank you for a very informative post, Eugene. One never stops learning. ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile

My collection at DiMA: http://www.diecastmodelaircraft.com/col … holm_flyer
My YouTube channel: http://www.youtube.com/user/MrFlightfan?feature=mhee

I don't always write in Russian, but when i do, i use Google Translate.


Re: Интересные Авиафото, ветка № 2

Дмитрий пишет:

Все таки очень и очень к фюзеляжу ливрея первого заказчика !  Смотрю на эту фотографию и получаю эстетическое удовольствие  ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile Лайнер и его новый костюмчик в полной гармонии. В 1:200 буду, покупать этот образец эстетики в обязательном порядке)

http://s30.postimg.org/6mq9bjd19/2524184.jpg

Согласен с Вами Дмитрий. мне он еще нравиться в ливреи Сингапурских авиалиний. ../../extensions/custom_smilies_2/img1/smile

"Хорошо летают только красивые самолёты"  (А.Н. Туполев)


74

Re: Интересные Авиафото, ветка № 2

В минувшее воскресенье, разбираясь на старой даче на границе с Калужской областью, услышал чудесный звук моторов - не поверил своим глазам: над лесом шел Ил-14, в сопровождении белого самолета поменьше. Полюбовался чудесной картиной, пожалел, что не могу сфотографировать. К счастью, нашел снимок на Russianplanes:
http://s29.postimg.org/g1lggorc3/149383.jpg
http://russianplanes.net/id149383
А сопровождающий Rockwell Aero Commander.

Мои авиафото: https://fotki.yandex.ru/users/ok101/


75

Re: Интересные Авиафото, ветка № 2

ok101 пишет:

В минувшее воскресенье, разбираясь на старой даче на границе с Калужской областью, услышал чудесный звук моторов - не поверил своим глазам: над лесом шел Ил-14, в сопровождении белого самолета поменьше. Полюбовался чудесной картиной, пожалел, что не могу сфотографировать. К счастью, нашел снимок на Russianplanes:
http://s29.postimg.org/g1lggorc3/149383.jpg
http://russianplanes.net/id149383
А сопровождающий Rockwell Aero Commander.

ух ты, здОрово! Чей же это самолет, интересно? Помнится в 1997 г. (если не ошибаюсь) мне удалось слетать на Ил-14 из Пушкина на авиасалон в Жуковском (не помню, МАКС это был уже или еще нет), а вот во время показательных полетов слетать на Ли-2 не сложилось, как-то поздно у них был полет, а у меня разовый пропуск на проход на Ил (и выход) был ограничен по времени; сейчас бы я плюнул на это, а тогда заморочек с охраной побоялся. Правда, как я понял, тот Ли-2 позже разбился.